Szkoła Podstawowa
Szkoła Podstawowa im Bolesława Chrobrego w Niemczy.
Rok powstania szkoły podstawowej - 29 listopada 1945r Pierwszy kierownik placówki - Tadeusz Kalarus Od 15 października 1977r szkoła podstawowa nosi imię Bolesława Chrobrego W 1973r przekształcono szkołę podstawową w Zbiorczą Szkołę Gminną (wtedy to zaczęło uczęszczać do niej także 87 uczniów z Gilowa i Goli Dzierżoniowskiej) Od 1999r pełna nazwa szkoły brzmi Zespół Szkół - Gimnazjum i Szkoła Podstawowa im Bolesława Chrobrego. Od 2017 r. po reformie oświaty jest to Szkoła Podstawowa im. Bolesława Chrobrego w Niemczy. W czerwcu 2019 r. szkołę opuścili ostatni gimnazjaliści.
Samorząd Uczniowski
Opiekun Samorządu - Michał Paczkowski - nauczyciel j. angielskiego Joanna Bagińska - nauczyciel wychowania fizycznego
Przewodnicząca - Krystyna Kajrys kl. VIII
Zastępca -
Skarbnik -
Poczet Sztandarowy: Kajetan Łuczak, Anna Kurlenda, Nikola Malinowska
Działalność SU:
-
uczestnictwo w uroczystościach szkolnych oraz w obchodach świąt państwowych,
-
organizowanie zbiórek: „Góra Grosza”,
-
organizowanie konkursu: "Świąteczny wystrój klasy” z okazji świąt Bożego Narodzenia
-
pomoc w organizacji Mikołajek,
-
organizowanie dni: "Dzień chłopca", "Dzień Życzliwości", „Dzień na czerwono” „Dzień Sukienki i Spódnicy”
-
organizacja Minifinału WOŚP dla społeczności uczniowskiej,
-
organizowanie zabawy karnawałowej dla uczniów klas I - III Szkoły Podstawowej,
-
prowadzenie poczty walentynkowej z okazji Walentynek,
-
dbanie o wystrój szkolnej gazetki ściennej.
Nauczanie zintegrowane
Przedstawiając Szkołę Podstawową w Niemczy nie sposób zapomnieć o klasach I - III, czyli tzw. nauczaniu zintegrowanym. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej to propozycja pracy pedagogicznej zorientowana na dziecko jako podmiot i indywidualność. W związku z tym preferowana jest tu zasada: nie wszyscy, nie to samo, nie tak samo.
Zintegrowany charakter zajęc polega na:
- rezygnacji z podziału na przedmioty nauczania na rzecz aktywności ucznia i nauczyciela
- planowania przez nauczyciela zajęć scalających treści z różnych kierunków kształcenia
- dostosowania czasu zajęć i przerw do aktywności ucznia
- dostosowaniu zadań do możliwości rozwojowych dziecka
- organizowaniu sytuacji dydaktycznych aktywizujących dziecko do twórczego działania, eksperymentowania, odkrywania i przeżywania.
Ocenianie w klasach I - III ma formę oceny opisowej, dzięki której można bardziej efektywnie i precyzyjnie ocenić wiadomości i umiejetności ucznia, nie powodując zbędnego napięcia emocjonalnego, co nie jest bez znaczenia dla psychiki dziecka. Taki sposób oceniania dostarcza wskazówek nauczycielowi i rodzicom na temat tego, jak dziecko się rozwija i jak mu pomóc. Ocena opisowa jest bardziej obiektywna od stosowanej do niedawna oceny cyfrowej, ponieważ pozwala nauczycielom spojrzeć indywidualnie na każdego ucznia i docenić jego wysiłek, pomysłowość i zaangażowanie. Formułując ocenę staramy się wskazać sukcesy dziecka, a nie jego porażki. Unikamy też niezdrowej rywalizacji. Na codzień dzieci otrzymują oceny wyrażone słowami:
- wspaniale (za bardzo dobrze opanowane wiadomości)
- ładnie (za dobrze opanowane wiadomości)
- nieźle ( za błędy, luki w wiadomościach)
- pracuj więcej (za nieopanowane wiadomości).
W nauczaniu zintegrowanym są 3 klasy:
kl. I - 23 uczniów - wych. Joanna Konopka
kl. II- 24 uczniów -wych. Alicja Łysiak
kl. III - 24 uczniów - wych. Józefa Kwiatkowska
kl. IV -15 uczniów - wych. Jan Prokop
kl. V -9 uczniów - wych. Irena Przybyłko
kl. VIa - 24 uczniów - wych. Adam Woźniak
kl. VI b - 25 uczniów wych. Grażyna Gąsiorowska
kl. VII a - 19 uczniów wych.Małgorzata Kuźniar
kl. VIIb- 17 uczniów wych. Iwona Dobosz-Czyszczoń
kl. VIII - 22 uczniów wych. Joanna Bagińska